Saturday, June 11, 2011

Last two days with the Sea Scouts team near Corfu


05/06/2011
רשמיו של דורון משני ימי ההפלגה האחרונים:

יום ראשון - סיבוטה (לשעבר מוטרוס)

יציאה מהמעגן בפקסי קצת לפני 10:00 כדי לפנות מקום למעבורות שמגיעות למקום בו עגנו. היעד הוא אזור בו ישנן כמה מערות ונקרא ארימיטיס. למקום הגענו דרך גלויות שנמצאות בחנויות במעגן של פקסי. ואכן לא מעט סירות תיירים היו שם. אנחנו השארנו את רוני ביאכטה ויצאנו עם הדינגי והקיאק לטיול עתיר צילומים במערות שבמקום. כמובן שבהמשך נעשה חילוף וגם רוני נהנה מהנופים המדהימים של המערות. מערה אחת גדולה ומוארת איפשרה כניסה ליכטות מנועיות די גדולות. מערה אחרת קטנה יותר התגלתה כמערה כחולה (בעומק המערה היה חור מתחת לקו המיים ממנו נבע אור כחול מקסים).
בהמשך אנחנו שטים לסיבוטה (
SIVOTA) שמנמצאת ביבשת מזרחית לקצה הדרומי (הזנב) של קורפו. באזור יש כמה איים קטנים ובהם מערות, קשתות, חופים לבנים והמון מלונות (גם בניה חדשה של מה שנראה כמו שכונות מגורים - חלקה בעזובה וחלקה בתהליך).
במקום היו גם הרבה סירות השכרה של נילסון - יכטות וסירות קטנות, קטמרנים וקיאקים סטייל קלב-מד. אנחנו טיילנו עם הקיאק, ניסינו לדוג (אל דאגה - רק ניסינו), דיברנו עם זוג גרמנים שמנהל מרינה פיראטית במקום מזה כ 15 שנים. ובסוף היום ישבנו לאכול ארוחת ערב בסירה... מעט אחר שסיימנו לאכול את השניצלים והחצילים המטוגנים היה מופע זיקוקים נחמד שהפר את השלווה. ומיד אחרכך לישון כאשר היתושים בלבד מפריעים את השלווה.
05/06/2011

יום שני - קורפו

כדי להגיע מוקדם לקורפו אנחנו יוצאים מוקדם (כאשר הרוח חלשה) על מנוע לכיוון גוביה מרינה (מעט צפוני למרכז העיר ולמבצרים של קורפו העיר). האזור עמוס במעבורות ואניות גדולות - כך ש ה AIS עובד שעות נוספות, ומצפצף ללא הפסק.
אחרי שהפיילוט של המרינה מוביל אותנו למקום העגינה אנחנו מתחילים בסידור ונקוי הסירה, ב 13:00 אנחנו פוגשים את יעל, נטע ומיקי. ואחר כך שוכרים רכב ויוצאים לטיול בקורפו שיסתיים בשדה התעופה ב 19:00 בערב.
בטיול אנחנו מגיעים לחלקו המערבי של האי למקום שנקרא פלאוקסטריצה (
PALEOKASTARITSA). כמה מפרצונים מקסימים ומרינה שגובלים בצוק שעליו כמה מסעדות שמתהדרות בנוף מהמם ואוכל לא רע בכלל. לפי המלצת המקומיים אנחנו עולים למסעדה שנקראת בלה ויסטה, כאשר טעות ניווט מביאה אותנו למקום דרך שביל כורכר צר שדי דומה לשביל עיזים. למזלנו אורן נמנע מבירה או יין בבוקר ואנחנו מגיעים בשלום למסעדה.
בהמשך אנחנו חוזרים לעיר קורפו לטייל במבצר הדרומי ולטפס עד לפסגה שלו. הנוף מקסים ופורש לפנינו את כל העיר. עייפים אך מרוצים אנחנו פונים לשדה התעופה לחזרה הביתה. 

וכרגיל, התמונות מרוכזות באלבום ההפלגה (חלק מן התמונות עדיין לא שם אז מומלץ לעקוב במהלך השבוע הקרוב):


PrincessNayeli20110601_Preveza_Corfu

No comments: